Ekologie a víra
Možná si říkáte co má ekologie a víra společného? Mnoho. Pozorný čtenář Písma si může všimnout, že už v první knize Mojžíšově se píše o ekologii. Hned v první kapitole a prvním verši se píše, žena počátku stvořil Bůh nebe a zemi, na které nebylo vůbec nic, jen všejímající tma. Dále pak Bůh stvořil nebe, vodstvo, zvěř,člověka a tak dále. Člověk, ale byl nepoučitelný a zemi pustošil, a tak se Bůh rozhodl zemi zaplavit velkou vodou. Přežít měl jen Noe a několik vyvolených, kteří se vešli na jeho loď. Když pak Noe vyslal holubici a ta se mu nejprve vrátila, pak se mu vrátila s olivovou větvičkou v zobáčku, a nakonec se nevrátila vůbec. Tohle byl důkaz boží laskavosti a další šance pro člověka. Ale poučil se člověk? Odpověď ponechám na každém z vás.
Dokonce i v liturgii dr. KarlaFarského se hovoří o potřebě chránit naši zemi. Přímo v pasáži: "A s tebou máme spolupracovati na tvém díle, Tvůrce všemocný. My, však často nedbáme svých povinností a svévolnými činy rušíme zdar Tvého svoření, Tobě k necti, bližním svým a sobě na škodu hanbu".
Z odstavce jasně plyne fakt, že člověk se nepoučil a asi i nikdy nepoučí.
Úplně by stačilo, kdyby města podporovala lidi v třídění odpadu třeba zlevněním svozu nebo formou soutěží, kdo vytřídí nejvíce odpadu. Také by stačilo kdyby lobbisté a ekoteroristé v potravinářském průmyslu nahradili palmový tuk například řepkovým nebo slunečnicovým. Ekologie a víra by se také mohla stát tématem pro Radu starších v Blansku, nebo ji lze zařadit do hodin náboženství, ale tohle nechám na uvážení bratra faráře. Také mě napadlo, že bychom se my, blanenští Husité mohli příští rok zúčastnit akce Ukliďme česko.